Standard training routes
"Flüge der LSK/LV der NVA und der LSK der GSSD im Rahmen der Gefechtsausbildung sind entsprechend der Grafik der Flugtage / -nächte auf der Grundlage der "Hauptflugregeln zum Fliegen im Luftraum der Deutschen Demokratischen Republik" auf Standardflugstrecken in den dazu festgelegten Flughöhen durchzuführen. ..." (Source: "Verzeichnis der Standardflugstrecken der LSK/LV der NVA und der LSK der GSSD")
223 Altes Lager, Gräfenhainichen, LK, Schönewalde, Altes Lager
Altitude: 600 - 1850 m (in coordination with VHZ)
Interception leg: Zahna, Burgkemnitz, Prettin, Schweinitz
224 Altes Lager, Nauen, Wolmirstedt, Altes Lager
Altitude: 4900, 5500 m
Interception legt: Buschow, Colbitz
225 Altes Lager, Öhna, Golssen, Baruth, Schießplatz Heidehof range, Markendorf, Altes Lager
Altitude: 300 - 600 m
227 Altes Lager, Wittenberg, Trossin, Schildau, Schießplatz Belgern range, Herzberg, Altes Lager
Altitude: to the range 300 - 1200 m, return 1200 - 1850 m (climb overhead range)
228 Altes Lager, Raben, Sömmerda, Senftenberg, Altes Lager
Altitude: 7900, 8550, 11900 - 18000 m
Descend: Senftenberg, abeam Finsterwalde maximum altitude 7900 m
Interception leg: Coswig, Halle, Traverse Leipzig, Lauchhammer
543 Altes Lager, Treuenbrietzen, Niemegk, Cobbelsdorf, Zahna, Öhna, Altes Lager
Altitute: 100 - 300 m
Real property
Anti-aircraft missile site 5.6 km west of the airfield near Lindow.
The Treuenbrietzen-Jüterbog railway line runs directly on the eastern edge of the field. Due to the increasing problem of "concrete cancer" in the Deutsche Reichsbahn network, transit trains from Berlin to the Federal Republic of Germany were also routed via this line in the 1980s. From these trains, one had a good view of the radar equipment on the eastern edge and of the runway.